9:58 PG

...KERANA BAJU KURUNG...

Bismillah walhamdulillah..

"...Hari tu saya nampak dia pakai baju kurung....x pernah2 dia pakai baju kurung..dah nak jadi baik dah ke?..."

Kata seorang perempuan kepada sahabatnya..Saya yg berada di sebelah mereka sempat memasang telinga seluas2nya...mencuri dengar titik percakapan yg mereka bualkan.. pada pengamatan saya mereka ini seolah2 kehairanan dan terasa pelik apabila melihat sahabat mereka mula berjinak-jinak untuk memakai baju kurung..bukan diberikan motivasi kepada riak2 perubahan sahabatnya itu, malah disindirnya pula...

persoalannya :-

pelik ke bila seseorang itu memakai baju kurung?????
pelik ke bila seseorang itu menutup aurat????
pelik ke bila seseorang itu menjaga akhlaknya?????
pelik ke bila seseorang itu menurut perintah Tuhannya???
pelik ke??????

Sabda Rasulullah s.a.w:-
“Islam datang dalam keadaan dagang dan berakhir dalam keadaan dagang“.
(Hadis sahih).

apa yg lebih menghairankan saya:-
orang yg tidak menutup aurat sepenuhnya tidak pula dirasakan pelik..

itu, lagi pelik pada pandangan saya..



Crazy Text Generator - MySpace Layouts



0 ulasan: