6:59 PG

...HADIAH BERHARGA BUAT IBU...


Bismillah walhamdulillah..

Lagu ini mampu membuatkan saya menangis..

Sungguh besar pengorbanan seorang ibu..

Seseorang anak itu tidak mampu membalas jasa seorang ibu..

Lantas saya terfikir, apakah yang harus kita lakukan untuk memberikan yang terbaik buat ibu kita??

Saya berfikir dan terus berfikir..

Akhirnya saya menemui satu jawapan..Jawapan yang saya fikir cukup akan membuatkan ibu kita bergembira dengannya...Menjadi seorang anak yang mampu memberikan keuntungan kepadanya di akhirat kelak..

“Apabila mati anak Adam, maka terputuslah segala amalannya melainkan tiga perkara: Sedekah jariah, ilmu yang bermanfaat dan anak soleh yang mendoakan untuknya“.
[Hadis Riwayat Imam Muslim]

Allahuakbar..semoga kita semua mampu memberikan tiket ke syurga buat ibu kita..itulah sebaik-baik balasan..

semoga diri ini mampu menjadi anak yang solehah


wassalam..
nikza@zahrahdetigris
http://Zahrahdetigris.blogspot.com

0 ulasan: