2:20 PG

NOTA HIDUP



Bismillah walhamdulillah..

Sudah lama tidak meng'update' blog..

Malas ke ape, atau mungkin sibuk atau memang tiada mood untuk meng'update'.

Rutin harian juga sudah lain..Mungkin faktor itu...


Hampir 10 bulan sudah saya bergelar guru pelatih di SK Seri Paka....

Banyak juga pengalaman suka duka yang di tempuh..Kenangan-kenangan yang sangat bermakna dalam diari hidup....


Awal tahun hadapan bermulalah fasa praktikal..

Mungkin juga tahun hadapan adalah hari-hari yang menyesakkan dan menyeksakan.

Kalau diikutkan hati masih belum bersedia untuk berpraktikal..

Ilmu dalam bidang perguruan masih cetek, hanya secebis sahaja berbanding guru-guru lain yang sudah berpengalaman berpuluh-puluh tahun..


Di sinilah tempat saya mengajar sekarang (SK Seri Paka)


Kini saya berada di IPG Kota Bharu.

Menghabiskan sisa-sisa cuti sekolah.

Menuntut ilmu juga...


Tempat menimba ilmu (IPG Kampus Kota Bharu)


Masa hanya tinggal seminggu untuk berehat-rehat dan bersantai-santai..

Mungkin selepas ini sibuk menguruskan Alat Bantu Mengajar sebagai persediaan untuk praktikal..

Otak juga sentiasa berfikir apa yang hendak dilakukan selepas ini.

Tiada masa juga untuk berfikir perkara lain..

Ianya menjadi satu cabaran yang besar bagi saya..

Namun,di situlah medan untuk saya belajar, menimba ilmu, mendapatkan pengalaman dan mencuba juga..

Saya telah pun memilih jalan ini maka, saya perlu sentiasa bersikap optimis..

Bukan mudah menyerah kalah !

Anda juga seharusnya begitu...

Doakan saya !




wassalam..
nikza@zahrahdetigris 
IPG Kampus Kota Bharu
6.20 petang...

0 ulasan: