7:34 PG

...HARI INI DAN SEMALAM..

Tiada apa yg ingin dicoretkan dalam penulisan kali ni.. sekadar nak mengabadikan kenangan sepanjang 2 hari cuti hujung minggu..semalam berziarah mesra ke rumah mak angkat kepada sahabat satu rumah..beruntung dapat berkenal-kenalan dengan Cik Ain yg baik hati..satu pengalaman yg baik..

Kalau nak tahu saya ni memang suka berjalan2 n meronda- ronda..InsyaAllah meronda-ronda untuk kebaikan yakni mengeratkan tali persaudaraan..Dalam Islam sendiri menyuruh kita bersilaturrahim sesama manusia sebagaimana yg diterangkan dalam entri sebelum ini..

Namun, penulisan saya kali ini bukannya berkisar tentang silaturrahim, sebaliknya mengenai nikmat-nikmat yg Allah kurniakan..Alhamdulillah saya panjatkan kepada Allah yg masih lagi memberikan saya nikmat deria rasa dan penglihatan yg sempurna..kalau tidak, maka keenakan makanan2  dan pemandangan yg indah di sekitar KL sepertimana di bawah ini tidak dapat dinikmati dengan sebaiknya..





 
nilah pulut durian..lama dah x makan..terubat rindu masakan ma saya..huhu



ni pencuci mulut..memang sedap

pemandangan dari atas...



suasana malam yg amat indah
tempat kediaman Cik Ain berhampiran dengan masjid as-syaakirin dan KLCC


Dalam al-Quran ada menyebut:-


"Sekiranya kamu cuba nak menghitung nikmat ALLAH, nescaya kamu tak akan mampu mengiranya..."
Surah an-Nahl 14:18.

Kalau kita renungkan kepada ayat tersebut, kita tidak mampu untuk menghitung segala apa yg dikurniakan oleh Allah kepada kita..terlalu banyak nikmat yg Allah berikan..segala2nya diberikan tanpa bayaran dan cagaran..subhanallah..Insaf..

"Wahai jin dan manusia, nikmat Tuhan manakah lagi yang kamu nak dustakan?"......
Ar-Rahman


Dan hari ini saya masih lagi diberi peluang tuk menikmati hidup di dunia ini..maka dapatlah saya berkunjung ke pesta buku...Alhamdulillah dengan rezeki yg Allah kurniakan dapatlah saya membeli 2 buah buku karangan Us Hasrizal..


pakej: 2 biji buku ni RM 40 kira ok la ni

sempat mendapatkan tandatangan dari Us Hasrizal



segala2nya adalah nikmat dari Allah...

P/S: saya bercadang tuk mengadakan satu bilik khusus sebagai perpustakaan mini di rumah..tp bukan sekarangla..nnti bila saya dah ada rumah sendiri..hehehe..


~http://zahrahdetigris.blogspot.com~

0 ulasan: