7:03 PG

..WARNA SEBUAH KEHIDUPAN..

Hari ini adalah hari yang cukup memenatkan bagi saya..Kalau ikutkan hati nak batalkan saja usrah bersama adik-adik hari ni..tapi terasa sayang pula..Bila difikirkan balik sejauh mana sangatlah penat saya kalau nak dibandingkan dengan orang-orang terdahulu..hurm, saya kuatkan kaki tuk melangkah..

Usai sahaja usrah, saya mendapat panggilan dari kakak ipar yang lebih selesa dipanggil kak long..Rindu katanya..Maklumlah, sayalah tempat kak long berkongsi kebahagian, kesedihan selain dari kak Ngah (kakak ipar) memandangkan saya ini anak sulung perempuan..dan saya pula terpaksa menjadi 'kakak' kepada 5 orang abang dan dua orang adik..Dapat berbual dengan anak sedara yang hampir mencecah 3 tahun, terubat rindu buat seketika..bukan main petah lagi dia..Hurm mungkin nak jadi seorang pensyarah agaknya..

anak sedara pertama Nik Nur Aqila bt Nik Zulkifli


Anak sedara kedua Nik Nur Alia Syamimi bt Nik Aziz

Kalau diizinkan Allah, bertambahlah seorang lagi anak sedara menjadikan 3 kesemuanya..hurm tak sabar menunggu saat itu..saya sudah membayangkan saat itu biarpun saya tahu ianya tidak akan sama seperti yang dibayangkan..terfikir sejenak, cara untuk mendidik anak-anak sedara saya ini supaya bila besar nanti tidak lari dari acuan Islam..hurm, harap-harap saya berjaya lakukannya..

Sepanjang perbualan, tercetus persoalan dari kak long:-

Bila nak balik rumah?

huh, soalan itulah yang seringkali bertandang setiap kali perbualan..tidak kira dengan mak atau dengan orang lain..soalan itulah yang sukar untuk dijawab..semuanya tidak pasti..kalau cutipun belum tentu boleh balik..kalau balik pun belum tentu boleh berlama-lama..itulah adat seorang yang hendak berjuang..kene sanggup berkorban masa, harta dan nyawa..

Namun pada hakikatnya, hati ni meronta-ronta untuk pulang..kalau boleh sepanjang cuti itu hendak berada di samping keluarga saja..

Namun apakan daya perjuangan di varsiti tercinta belum selesai.. masih banyak yang perlu di perbuat..Untuk semua ahli keluarga, IsyaAllah kalau diizinkan Allah saya akan pulang jua..huhuhu..

0 ulasan: